Home | Looking for something? Sign In | New here? Sign Up | Log out

Kamis, 06 Oktober 2011

Hargailah Nikmat Hidup

Kamis, 06 Oktober 2011


Seringkali hidup disalahartikan oleh sebahagian manusia.

Hidup hanya sekali.......

Benarlah hidup kita hanya sekali ini sahaja. Semua penganut agama di dunia ini menerima bahawa kehidupan ini akan berakhir dan menemui kematian. Bagaimana anda menghadapi kehidupan yang sekali ini? Jika anda sudah pasti menempuh hidup yang sekali, lakukanlah yang terbaik sepanjang kehidupan anda. Jangan hanya hidup yang singkat digunakan untuk memberikan kehinaan pada diri dan orang lain. Berikanlah sepenuh kasih sayang pada yang berhak menerimanya. Berikanlah harapan untuk mereka yang patah semangat. Kerana hidup yang sekali perlu dikongsi sebaik mungkin antara satu sama lain.

Hidup bermula pada usia 40 tahun.....

Kematangan menjadi pandu arah kepada hidup, bukan 40 tahun baru mula mencari kehidupan. Adakah anda ingin memulakan hidup pada usia 40 tahun? Jika suatu masa dulu anda banyak melakukan kesilapan dalam hidup dan mula  menginsafi kesilapan tersebut ketika usia mencecah 40 anda benar-benar menghargai kehidupan yang masih lagi bersisa. Sememangnya itulah kehidupan yang baru bermula. Tetapi jika pada usia 40 anda baru memikirkan untuk mengejar dunia ‘itulah yang disebut hidup bermula pada usia 40 tahun’. Leka dengan ajakan dunia yang fana.

Hidup perlu enjoy

Selalu kedengaran kata-kata seperti ini terutama bagi mereka yang mengamalkan cara hidup yang penuh dengan hiburan dan keseronokkan. Tidak salah menjadikan hidup sebagai platform untuk berhibur, tetapi hiburan bukanlah segala-galanya dalam hidup. Esok lusa masih mampukah berhibur apabila fizikal semakin lemah dan tenaga semakin tidak berdaya. Hiburan hanya sampingan dalam hidup. Bahkan jika benar ingin berhibur sekali pun telah ditentukan cara berhibur yang sewajarnya. Ingat! Berhibur tidak salah, tapi jangan pula salah pilih hiburan.



Silahkan bagi anda yang mempunyai tips yang lain bisa menambahkannya di kolom komentar,,,,,,,

Artikel Yang Berhubungan :

1 komentar:

Unknown mengatakan...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada AKI TAGALA yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama MBAH KABOIRENG dan dengan senang hati AKI TAGALA mau membantu saya..,ALHAMDULILLAH nomor yang dikasi AKI TAGALA semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi AKI TAGALA DI nomor barunya 082-302-563-395 mohon maaf AKI TAGALA telah ganti nomor soalnya nomor yang satunya tidak bisa dipergunakan lagi dan ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinga dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama AKI TAGALA

Posting Komentar